De ce sa folosesti analizele hormonale din saliva?

bara-mare.png

In mod obisnuit, analizele hormonale se testeaza din sange. In orice laborator din Romania, hormoni precum estrogenul, progesteronul sau testosteronul sunt testati impreuna cu proteina transportoare de care acestia se ataseaza pentru a circula in sange. Dar hormonii activi sunt doar cei care exista sub forma libera, deci nelegati de aceasta proteina transportoare.

De aceea rezultatele analizelor hormonale din sange nu au o exactitate foarte mare.

In saliva, acesti hormoni exista in forma lor libera si de aceea analizele hormonale salivare ofera rezultate cu o acuratete de 100%! Analizele hormonale salivare sunt oferite in Romania in exclusivitate prin Centrul Naturist de Sanatate Steaua Divina.

De ce sa faci analize pentru a afla nivelul hormonal?

bara-mare.png

Atât în cazul bărbaților cât și în cazul femeior, odată cu vârsta, nivelul hormonal din corp se modifică și deseori aceste modificări hormonale determină apariția unor simptome destul de serioase care ne atrag atenția. Unoeri aceste modificări sunt subtile, fără simptome puternice, însă impactul lor se răsfrânge asupra sănătății întregului corp.

În cazul femeilor, simptome precum: modificări cantitative sau de frecvență a menstruației, acneea, creșterea temperaturii bazale a corpului, tenul gras, pilozitatea excesivă, oboseala, amețeala, alergiile, anxietatea, scăderea apetitului sexual, durerile de cap, creșterea în greutate, depresia, endometrioza dar si celelalte afectiuni genitale,, retenția de apă, sindromul premenstrual, infectiile de tract urinar, atrag atenția asupra efectuării testelor hormonale din salivă.

In cazul barbaților: scăderea părului de pe corp, fragilizarea oaselor, scăderea masei musculare, scăderea libidoului, disfuncțiile erectile, scăderea calitătii spermei, creșterea sânilor, tristețea, depresia, scăderea memoriei si a puterii de concentrare, astenia, creșterea grăsimii corporale, obezitatea viscerală, tulburările de somn, indică necesitatea efectuării analizelor hormonale din salivă.

Echilibrul hormonal este esențial pentru menținerea sănătății și pentru îmbunătățirea sistemului imun, atât în cazul femeilor cât și în cazul bărbatilor.

Când există fluctuații ale nivelului de hormoni sunt afectate tonusul, libidoul, funcționarea optimă a aparatului reproducător, dar și al multor alte organe și funcții ale corpului, cum ar fi: oasele, mușchii, pielea, metabolismul, vasele de sânge, creierul, somnul, emoțiile, memoria, rinichii, ficatul, etc. Intr-o foarte mare măsură bolile aparatului genital, atât la femeie cât și la bărbat sunt generate de modificări ale statusului hormonal.

Cu alte cuvinte, dezechilibrul hormonal influențează negativ funcționarea optimă a întregii noastre ființe.

Funcționarea normală a glandelor endocrine și producția de hormoni sunt influentate de diversi factori precum: alimentația, stilul de viată, activitatea fizică, stresul, emoțiile, vârsta, modul de a gândi.

Cui se adreseaza testele salivare?

bara-mare.png

Analizele hormonale salivare se adresează următoarelor situații:

• Bărbați și femei care au modificări hormonale datorate înaintării în vârstă, în special după vârsta de 40 ani. Deseori modificările hormonale pot fi detectate chiar înaintea instalării simptomelor, iar tratamentele instituite în această etapă sunt mult mai eficiente decât cele aplicate după apariția simptomelor
• Femei și bărbați care prezintă simptome corelate cu dezechilibre hormonale
• Femei care au sindrom premenstrual
• Femei care sunt în perioada de perimenopauză, menopauza sau postmenopauză
• Monitorizarea tratamentelor hormonale (orale, sublinguale sau topice)
• Persoane care prezintă: oboseală, insomnie, stress, scăderea imunității, dereglări ale glicemiei, obezitate – este indicat să verifice cortizolul salivar și hormonii sexuali din salivă

Care sunt hormonii care pot fi testati din saliva?

• estrogen, estradiol, estriol, estrona
• progesteron, 17-OH- progesterone
• raportul salivar estrogen/ progesteron
• testosteron, testosteron profil de zi, DHEA

Care sunt bolile ce se pot diagnostica prin intermediul testelor salivare la femei?

• Sindromul premenstrual și alte disfuncții menstruale de cauză hormonală
• Chisturi ovariene
• Sindromul ovarului polichistic
• Fibrom uterin
• Endometrioza
• Hemoragii uterine de cauză hormonală
• Amoenoree
• Premenopauză, menopauză și postmenopauză
• Hirsutims
• Obezitate
• Fibroadenoame mamare
• Mastoză chistică
• Cancer genito-mamar
• Displazia de col uterin

Care sunt tulburările legate de valorile anormale ale hormonilor sexuali la femei?

Estrogen crescut
Atât în situația când estrogenul este crescut cât și în situația în care, normal fiind totuși, în raport cu un nivel progesteronic mic, corpul il percepe ca fiind mare, femeia poate suferi de unele dintre următoarele disfuncții: sindrom premenstrual, migrenă, creștere inexplicabilă în greutate, iritabilitate, insomnie, noduli mamari, tensiuni și/ sau sensibilitate la nivelul sânilor, dificultăți în menținerea unei sarcini sau chiar avort spontan, iritabilitate, displazie de col uterin (test Papanicolau anormal), balonare, edeme, fibrom uterin, sângerări uterine anormale deseori abundente

Estrogen scăzut
Estrogenul scăzut poate da : menstruații neregulate, bufeuri, transpirații nocturne, oboseală, insomnie, sforăit, sindromul de apnee în somn, pierderi de memorie, dificultăți de concentrare, amețeală, dureri articulare, tensiuni musculare, atrofie vaginală, căderea părului, unghii fragile, piele uscată și ridată prematur, infecții cutanate, dermatită neurogenă, alergii, furnicături în piele, senzație de șocuri electrice în piele, tuse, palpitații, scaderea libidoului, migrene, dureri de cap, dureri de sâni, infecții vaginale, incontinență urinară, cistită, artrită, depresie, atac de panică, anxietate, scăderea încrederii în sine, osteopenie, osteoporoză, ateroscleroză, hipertensiune arterială, creștere in greutate, poftă de dulciuri, senzație de arsură a gurii, probleme ale gingiilor, probleme digestive: balonări, crampe digestive, greață, constipație, diaree.
Estrogenul scăzut apare mai ales la menopauză, însă femeile pot avea un nivel scăzut de estrogen și din alte motive: boli autoimune, histerectomie, chimioterapie sau radioterapie. De asemenea, femeile slăbuțe pot avea un nivel scăzut de estrogeni.
Nivelul scăzut de estrogen influentează starea de spirit deoarece conduce la scăderea unei enzime, numite monoaminooxidază, diminuând astfel activitatea neurotransmițătorilor. De asemenea, apar și tulburări emoționale ca urmare a modificărilor serotoninei, dopaminei si noradrenalinei. Fluctuațiile la nivelul neurotransmițătorilor au impact asupra gândirii, digestiei, somnului, percepției durerii și pot conduce la apariția bolilor și tulburărilor psiho-emoționale.
Mai mult, un nivel scăzut de estrogen cauzează atrofia vaginală, durere în timpul contactului sexual și implicit tulburări sexuale. Mucoasa uretrala sufera si ea scaderea troficitatii, iar acest lucru predispune la infecții de tract urinar inferior.

Progesteron crescut
Progesteronul este secretat de corpul luteal ovarian în timpul ciclului menstrual sau de placentă în timpul sarcinii. Progesteronul poate crește în sarcină, în urma administrării de anticonceptionale, a terapiei hormonale excesive, în caz de tumori ovariene secretante de progesteron.
Dintre problemele de sănătate generate de un nivel ridicat de progesteron amintim: sensibilitatea sânilor, senzație de balonare, tristețe, oboseală, somnolență, amețeală, scaderea libidoului, predispoziție la infecții vaginale, uscăciune vaginală, cantitate scazută a menstruației, acnee.

Progesteron scăzut
Progesteronul are un rol important în stimularea și reglarea diverselor funcții din organism. Este un hormon fundamental, responsabil pentru sinteza altor hormoni, printre care estrogenul, cortizolul, estradiolul și testosteronul. Cauzele scăderii progesteronului sunt multiple: excesul de estrogen, menopauza, alimentația dezechilibrată pe bază de carne în special, rezistenta la insulină, stresul cronic, afectiunile tiroidiene, inactivitatea etc. Disfuncțiile unui nivel scăzut de progesteron pot fi: infertilitatea, afecțiunile tiroidiene, mastopatia fibrochistică, sensibilitatea sânilor, nodulii mamari, scaderea în greutate, afecțiunile vezicii biliare, atacurile de panică, anxietatea, depresia, insomnia, retenția de apă, durerile de cap, fibromul, dar si celelalte boli ale aparatului genito-mamar.

Testosteron crescut
Testosteronul este un hormon important atât în cazul femeilor cât și în cazul bărbaților. El influențează funcția aparatului reproducător, a sistemului osos, muschilor, libidoul.
Testosteronul în exces dezechilibrează funcționarea normală a organismului. Netratat, nivelul ridicat de testosteron poate avea consecințe negative asupra sănătății: rezistența la insulină, diabet zaharat, hipercolesterolemie, hipertensiune și boli cardiovasculare.
Nivelul crescut de testosteron la femeie poate genera: acnee, hirsutism, subțierea părului capilar, sindromul ovarului polichistic, tulburări ale ciclului menstrual, infertilitate, hipercolesterolemie, grăsime depusă în jurul abdomenului.

Testosteron scăzut
Un nivel scăzut de testosteron în organism afectează sexul feminin la orice vârstă, dar mai ales în perioada de tranziție spre menopauză. Afectiunile care pot conduce la diminuarea cantitatii acestui tip de hormon sunt: amenoreea hipotalamică, lipsa menstruației cauzată de diete drastice și activitate fizica intense, hiperprolactinemia (caracterizată prin nivel ridicat de prolactină – hormon care controlează lactatia în timpul alăptării). Rareori, tumorile glandei pituitare pot contribui la scăderea producției de testosteron.
Libidoul scăzut, oboseala, stările de indispoziție, atrofia vaginală, durerile ososase pot fi de asemenea semne ale testosteronului scăzut în corpul femeii. De asemenea, există o relație evidentă și demonstrată intre testosteronul scăzut, diminuarea densității osoase si creșterea riscului de apariție a osteoporozei.

locatie.png

Unde se realizeaza analizele hormonale salivare?

Nu este necesar sa vă faceți o programare la sediul nostru, deoarece aceste analize se recoltează la domiciliu, folosind un kit special de recoltare. In cazul în care sunteți din București, kitul se ridică de la sediul Clinicii STEAUA DIVINĂ (Bd. Dimitrie Pompeiu, nr 3-5, sector 2, Telefon: 021.233.19.50, 0733.014.160). Dacă locuiți în alt oras, vă vom expedia kitul de recoltare împreună cu instrucțiunile de recoltare prin curier, urmând ca apoi să îl expediați către sediul nostru, împreună cu probele recoltate. Analizele hormonale salivare se achită la achiziționarea kitului. Kitul nu necesită costuri suplimentare.

intrebare.png

Cum se recolteaza analizele hormonale salivare?

Analizele hormonale salivare se recoltează la domiciuliul dumneavoastră, dimineața la trezire. Kitul conține toate instrucțiunile de recoltare, iar rezultatele vi se vor comunica în 2 saptamâni de la data recoltării.

Pe baza acestor analize, tratamentul va fi personalizat special pentru cazul dumneavoastră, folosind produsele din gama noastră de echilibrare hormonală împreună cu alte remedii naturiste.

Preturi

Test salivar Pret RON Decont CAS
Estrogen 250 -
Progesteron 250 -